FANDOM

Tarot , Qabala 'nın resmedilmiş hali gibidir.

Öncelikle insan kendisine baktı. O sıralarda beni hayvanlardan ayıran ve tanrıya benzememi sağlayan ne var diye sorguluyordu.

Minor ArcanaEdit

ElementlerEdit

Haliyle ilk önce elini (Yod) gördü ve sonra dört parmağını. Ve başparmağının diğer hayvanlardan farklı bir şekilde ayrık olduğunu ve bu yüzden alet kullanabildiğini ve bir şeyler yaratabildiğini farketti.

Elleri ile tanrının iradesini dünyada uygulayabildiğini ve yaratıcı gücün elinde olduğunu farkedince eline tanrının eli dedi.

Böylelikle 1 ve 4 sayısının önemli olduğunu anladı. Bundan sonra dünyadaki herşeyi 4'e ayırdı. Ateş - Su - Hava - Toprak elementlerine ulaştı. Baş parmağı ise bunları birleştiriyor ve kullanışlı hale getiriyordu. Elementler; Wands, Cups, Swords, Disks olarak Tarot'a yansıdı.

Saray KartlarıEdit

Çamurda, topraktaki suyu gördü. Çömlekte, topraktaki ateşi gördü. Tozda, topraktaki havayı gördü. Toprakta topraktaki toprağı gördü . Elementleri de 4'e böldü. Her elementin diğer elementlerin karakterini taşıdığı durumlar gördü ve inceledi. Bu Tarot'a her elementte bulunan Kral-Kraliçe-Prens-Prenses olarak yansıdı.

Genel Kartlar & Hayat AğacıEdit

+ 4 ile herşeyi böldükten sonra bir de başka bir şey yapayım dedi ve ilk dört sayıyı topladı.

1+2+3+4 = 10

+ Sonra iki elinin olduğunu farketti. İkisini yanyana koyunca 10 parmağı vardı. Böylelikle 10 sayısı önemli oldu ve Hayat Ağacına 10 tane Sephiroth dizdi. Bu tarota Asalardan 10'lulara kadar dizilen Minor Arcana kartları olarak yansıdı. Asalar tepedeki Kether'di, kaynaktı, 10'lular ise Malkuth'du, sonuçtu.

Major Arkana & İbrani AlfabesiEdit

+ Sonra aşağıda ayaklarının olduğunu ve ayaklarınında 10 tane parmağını olduğunu görünce 20 sayısına ulaştı. Aydınlanmanın hazzıyla iki elini yanlara açtı ve tam ortasında dilinin olduğunu ve bununla aynı Tanrı gibi iletişim kurduğunu farketti. Dil insanı hayvanlardan ayırıyordu. İnsanın 21. özelliği olan dili 21 sayısını böylelikle önemli kıldı.

+ Sonra ayaklarını da yanlara açtı ve tam ortada bulunan cinsel organını gördü. Bu organın soyunu devam ettirmek, yeni bir hayat oluşturmak gibi kutsal bir görevi olduğu için 22 sayısı önemli oldu. Hayat ağacında Sephirothlara 22 tane yol çizdi. İbranice'nin 22 harfi oldu ve her yola bir harf atadı. Bu Tarota 22 Major Arcana kartı olarak yansıdı ve her kartı bir harf ile bağladı.

SonuçEdit

+ İleri tarihlerde evrene tekrar baktı. Artık dünya hakkında daha çok şey biliyordu ve evreni incelemeye başlamıştı. Toprağın diğer elementler için sadece bir zemin olduğunu farketti ve yaratıcı güç Hava-Su-Ateş ile yarattığı şeylere Toprağa koyuyordu. Ayrıca yaşadığı dünya üzerinde çekim kuvveti olan 7 tane Gezegen ve 12 tane burç vardı, böylece;

- 3 tane elemental kartı (Hava - The Fool, Su - The Hanged Man, Ateş - The Judgement / The Æon ) - 7 tane gezegen kartı - 12 tane burç kartı, olarak Major Arcana'yı bölümlendirdi.

Böylece Tarota, 16 Element yöneticisi, 4 tane Element kaynağı olan Aslar, elementlerin hayat ağacındaki pozisyonlarına göre edindiği karakterleri yansıtan 36 ve hayat ağacındaki 22 yol Major Arkana kartları olarak yansıdı.

Also on FANDOM

Random Wiki